Business look – avagy mit jelent üzletasszonyoknak tervezni?

2009 augusztus 11. | Szerző: |

 


A divattörténet legújabbkori stílusát a businness-look-ot is, mint nagyon sok más stílust is egy újfajta életstílus hívta létre. A nők dolgozni kezdtek, és az így kialakult munkahelyi formális kapcsolatokhoz formális ruha kellett.


 


Az üzleti szféra képviselői számára készített daraboknál, a tervező keze sok helyen meg van kötve és ez a szigorú szabályok szerint működő világ , szigorú keretek közt tartja fantáziánkat és térdre kényszerít bennünket, alkotókat. Az üzleti élet szereplői munkájukhoz kapcsolódóan ruházatukkal csak finom, jelzésértékű eszközökkel követhetik a változó divatot, vagy élhetik ki egyéniségüket.


 


A nemzetközi diplomácia, vagy a politikai és gazdasági elit szereplőivel szigorúan betartatják a színekre, összeállításokra, mit-mikor protokollra vonatkozó szabályokat. Egy vállalat arculata azonban mindig a vezetők elhatározásán múlik. Az ő felelősségük, hogy megkövetelik-e a cégen belül a megjelenésre vonatkozó elvárásaikat. Egy cég megítélése, szolgáltatásának hitele szintén nagyban függ az első benyomáson, amit az első emberről nyer az ügyfél akivel találkozik, legyen az árukihordó, üzletkötő, manager vagy ügyvezető igazgató.


 


Tervezői szemmel az üzleti élet ruhatára ennek okán egy tág területet fed le. A kiskosztümök és öltönyök világán túl ide tartoznak a formaruhák, egy vállalat alkalmazottainak felülről megkövetelt megjelenési kritériumai is. Egy jól megtervezett formaruha az ügyfélben biztonságérzetet kelt. Egy jól szabott, jó minőségű anyagból készített kiskosztüm egy hostessen a professzionális szolgáltatás ígérete.


 


Minőség mindenek felett. Az üzleti életben pontosan a kialakuló formális emberi kapcsolatok miatt a presztizsértékű metakommunikatív elemek – karóra, mandzsettagomb, táska, telefon – nagy hangsúlyt kapnak. Emellett a jó minőségű szövet, a finom anyagból készült ing, vagy kosztüm egy üzleti tárgyalás „első, meghatározó mondata”.


Tervezőként nagy felelőssége van az embernek, hogy irányt mutasson, segítsen a választásban, s ha kell segítsen fejleszteni az ügyfél ízlésvilágát.


Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Ivy says:

    Kedves Bori!

    Heti rendszerességgel látogatom már a blogodat, mert hellyel-közzel engem is érintenek a témák, habár nem tartozom a top-menedzserek közé. Tapasztalatom szerint igen nehéz összeegyeztetni „a kellemest a hasznossal”, vagyis ha egy nő munkája megköveteli, hogy fel kell vennie a kiskosztümöt, illetve a harisnyát még a legnagyobb hőségben is. Engem azonban az a kérdés foglalkoztat a leginkább, hogy ha nem érzem jól magam a kiskosztümök világában, mégis viselnem kell azt a munkám miatt, akkor mit tegyek? Vajon nem megy a kisugárzásom/magabiztosságom rovására az, ha magassarkúban/kiskosztümben feszengek? És ha nem tudom viselni a megkövetelt kellékeket, akkor nem is válhat belőlem sikeres nő?


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Üzenj a blogger(ek)nek!

Üzenj a kazánháznak!

Blog RSS

Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!